10 listopada 2013

SAL "Na Kołach"

*Przedłużenie zabawy 02.03.2014 r.
Dobrze moi drodzy, ogłaszam trzecią edycję SAL-u na rzecz „Kołderek za jeden uśmiech”. Sama myślałam już o tym od jakiegoś czasu i zdarzyły się też pytania w tym względzie. Czy formuła się jeszcze nie wyczerpała to zobaczymy :)
Zapraszam więc was do wspólnego tworzenia kwadracików w technice haftu krzyżykowego, z których powstaną patchworkowe kołderki lub poduszki dla chorych dzieci. 
Motywem przewodnim będą tym razem pojazdy.
ZASADY:
1.Czas trwania zabawy: od 10.11.2013 r. do 02.03.2014 r., w tym:
- od 10.11.2013 r. do 23.02.2014 r. - haftowanie,
- do 28.02.2014 r.- termin ostateczny dostarczenia (wysyłki) kwadracików,
- 02.03.2014 r. - podsumowanie zabawy i przyznanie upominków.
2.  Motyw przewodni:   
a) pojazdy z bajek:
- "Auta" (Cars), 
- "Auta 2",
- "Samoloty" (Planes),
- "Tomek i przyjaciele"(Thomas and Friends), 
lub z innych popularnych kreskówek, o ile wraz z postacią z bajki będzie wyhaftowany jakiś pojazd (np: Barbie w samochodzie).
b) niebajkowe pojazdy (dla  małych i większych chłopców):
- samochody: osobowe, ciężarowe, służbowe (np.: policja,   pogotowie, straż itp.), budowlane (koparki, dźwigi), rolne (traktory), wojskowe.
- samoloty, 
- pociągi,
- jednostki pływające,
- jednoślady (motocykle). 
3.Parametry haftowanych kwadracików:
- wyłącznie na białej tkaninie typu Aida w rozmiarze 14 ct lub ewentualnie 16 ct i 18 ct. 
- nie należy haftować na Aidzie 11 ct i kanwach gobelinowych,
- kwadracik po upraniu nie może być mniejszy niż 25/25 cm,  dlatego należy zostawić zapas 2 cm i przygotować kwadracik do haftowania ok. 27/27 cm.
- haftowana postać/postacie (motyw) w centralnym punkcie tkaniny, w rozmiarze: nie mniejszy niż 10 cm - nie większy niż 20 cm (wysokość lub szerokość),
 - na kwadraciku powinien się znaleźć dyskretny podpis (imię lub nick oraz miasto) wykonany backstitchem,
- na tkaninie nie mogą pozostać żadne ślady po liniach pomocniczych,
- po wyhaftowaniu należy go koniecznie uprać w gorącej wodzie.
4. Uczestnictwo w zabawie:
- należy wykonać przynajmniej jeden kwadracik techniką haftu krzyżykowego (z dowolnie wybranym ww. motywem/postacią/postaciami z bajek),
- chęć uczestnictwa należy zgłaszać za pomocą zamieszczonego poniżej formularza,
- osoby bez bloga lub innego rodzaju strony internetowej, mogą przystąpić do zabawy wpisując mój adres bloga w formularzu,
- do zabawy można przystąpić w dowolnym czasie w trakcie trwania zabawy czyli, zapisy są otwarte
- przystępując do zabawy uczestnicy zgadzają się na przekazanie wyhaftowanego kwadracika do projektu „Kołderki za Jeden Uśmiech”, w celu stworzenia z nich kołderek lub poduszek, które trafią do chorych dzieci. 
5. Wysyłka kwadracików:
- termin ostateczny do kiedy mają dotrzeć do mnie kwadraciki: 28.02.2014 r.
- kwadraciki można wysyłać na bieżąco,
- do kwadracika należy dołączyć (przypiętą lub przyszytą) niewielką karteczkę informacyjną, z którą zostanie przekazany do projektu:
- osoba haftująca (nick)/ podpis na kwadraciku,  
- kwadracik zapasowy,
- uprany.
6. Podsumowanie zabawy i upominki:
- w dniu 02.03.2014 r. nastąpi oficjalne podsumowanie zabawy i przyznanie upominków.
Także tym razem firma ARIADNA S.A. ufundowała dla uczestników zabawy upominki. 


- 2 katalogi muliny Ariadny (wzorniki),
- zestaw - długopis i pióro kulkowe,
- pendrive 7,60GB,
- kubek termiczny.

 
Każdy dodatkowy kwadracik zwiększa szansę :), ale można otrzymać tylko jedną nagrodę.
Prezent specjalny otrzyma osoba, która wyhaftuje najwięcej kwadracików (w przypadku takiej samej liczby zdecyduje przeznaczenie):
- elektryczny kubek termiczny, z możliwością podgrzania napoju w samochodzie + pendrive 7,60GB.
Upominki będzie wysyłał bezpośrednio sponsor.
7. Po wysłaniu wszystkich kwadracików do projektu „Kołderki za Jeden Uśmiech” umieszczę ich zdjęcia w "Galerii kołderek" z podpisem wykonawczyni (nick z bloga lub taki jak na kwadraciku).
W przypadku, jeśli ktoś będzie chciał to zrobić samodzielnie, proszę o informację.

W celu rozpropagowania zabawy proszę wszystkich o zamieszczanie banerka na waszych blogach.

Formularz zgłoszeniowy / lista uczestników:

26 komentarzy:

  1. Piękna akcja i szczytny cel!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak samo trudno jest wracać po długiej przerwie, jak zaczynać coś po raz pierwszy.
    Dużo myślałam ostatnio o kołderkowie, jest to więc dobry pretekst żeby znowu wyhaftować kwadracik :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie haftowałam kwadracików... Najwyższy czas na powrót :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja myślę i liczę czas, może się skuszę.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam pytanie, bo nigdy nie brałam udziału w takiej akcji: gdzie ewentualnie można znaleźć wzory do kwadracików? Są jakieś zebrane czy trzeba indywidualnie szukać?

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy wybiera i szuka co mu się podoba, byle były zgodne z wymaganiami wielkości.
    W zakresie bajek znajdziesz wzorki choćby na moim chomiku: chaga5

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja się zgłaszam po raz pierwszy :) Mam nadzieję że nie dam plamy :) Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się zgłaszam, czekałam tylko na temat ;) ale barbie w samochodzie???? Myszka pewnie taki wybierze...
    Tym razem zrobię kwadraciki od razu, by potem nie wysyłać bezpośrednio,ale szpital to szpital-nie ma ,że boli...Teraz wszystko jest z moim zdrówkiem oki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem 8 !!! Moja ulubiona cyferka !!!
      Banerek dodam jutro...dzisiaj już idę do łóżeczka spać....

      Usuń
    2. Kwadraciki poleciały:)

      Usuń
  9. Z miłą chęcią zapisuję i na tę edycję zabawy:) Wzorki już wybrane, teraz tylko przygotować materiały i do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. :)))) a można wyhaftować krolewno-księzniczkę? :))) zawsze chciałam a nie było jakoś okazji...:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko będzie razem z nią na kwadraciku jakiś pojazd to oczywiście, że tak :)))

      Usuń
  11. Super że jest kolejny SAL,zgłaszam się z radością .Zamknęłam swojego bloga ,ale udzielam się w Kolderkowie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja dzisiaj znalazłam wzory autek i pomyślałam, że chyba nic nie zrobiłam dla chłopców, i proszę mam okazję! Czyli zgłaszam się :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Melduję się po raz trzeci! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Z przyjemnością zgłaszam swój udział :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po ogłoszeniu przedłużenia zabawy,przygotowałam materiały i zabrałam się do pracy. I właśnie sobie uświadomiłam, że nie zgłosiłam swojego udziału w Sal-u. Więc.. zgłaszam się;)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze mam troszke czasu wiec tez sie zglaszam :-). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Termin został wydłużony, więc chętnie wyhaftuję coś dla dzieci:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dołączam do tej edycji Salu i chętnie wyhaftuję jakiś pojazd.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. szkoda, że wcześniej nie wiedziałam o tym :( może następnym razem się przyłączę ;) pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://wyszywankioli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Obrazek ciekawy, fajna kolorystyka. Ciekawe jak dziecaki reagują na takie coś - czy auta z usa import są opłacalne?

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy będą organizowane kolejne konkursy SAL? Co z auta z usa ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts